bildo kvarsezona de Obernai Familio Hurstel, en Obernai

Accueil du site > Des examens d’espéranto ? > Se préparer au deuxième niveau

Se préparer au deuxième niveau

vendredi 1er septembre 2006, par cyrille


Vous devez gagner votre place pour l’écrit du second niveau : 40 minutes de test grammatical permettent d’écarter ceux qui n’ont pas le niveau requis. Si vous pouvez passez ce test en même temps que le premier niveau, faites le. Si vous avez largement le niveau et que vous passez ces examens dans l’optique d’atteindre la suite, il s’agira d’une formalité, mais attention, la limite n’est pas à 50 % mais à 35 points sur 50.

Voici un exemple pour évaluer sa difficulté. Pour vous entrainer, inscrivez vous sur lernu.

I- Test grammatical éliminatoire (Oni ricevu minimume 35 poentojn por sukcesi)

1) Accusatif ( /10). Mettre les finales correctes :

1) La fer ... la forĝist ... batis.

2) En la libr ... mankas paĝ ....

3) Mi opinias lin tute frenez ....

4) Per trajno el Parizo, mi vojaĝis en Hispani ....

5) Sian venk... la sportistoj prifanfaronis.

6) Je la kor ... malsanas la maljunulo.

7) Venont ... jar ... ni vojaĝos al Brazil ....


2) Les prépositions ( /8). Mettre les bonnes :

1) Kiom ... mono vi havas ... la poŝo ? (-Cent eŭrojn !)

2) Li diris, ke li precize alvenos ... la deka kaj dek kvin.

3) Li diris, ke li alvenos neprecize ... la deka, aŭ deka kaj dek kvin.

4) Ni restu interne,ĉar ... la domo estus tro varme.

5) Ĉar ĝi estis pli rapida, la aŭtomobilo pasis ... la kamiono.

6) Ĝis la rivero, la esploristoj konas la landon ; ... la rivero, ili ne konas ĝin.

7) La krokodilo naĝis sub la akvo ... la rivero, por atingi la kontraŭan bordon.


3) La transitivité (suffixes -ig et -iĝ) ( /6). Mettre l’un ou l’autre ou rien :

1) Por varm ... la ĉambron, mi brul ... ŝtipojn en la kameno.

2) Kiam la instruisto fin ... la lecionon, la ludo de la infanoj povas komenc...

3) La policisto fajfis por halt ... la aŭtomobilon, kiu devis halt ...


4) Les interrogatifs (ĉu ? kiel ? kiom ?...) ( /10). Metu la konvenan demandovorton :

1) ... troviĝas sur la ŝranko ? ( - vazo !)

2) ... vi sukcesis eltiriĝi el tiu fajrego ? ( - malfacile !)

3) ... komenciĝos la teatraĵo ? ( - je la naŭa !)

4) ... estas via domo ? ( - malnova !)

5) ... vi atendas ? ( - mian fraton !)

6) ... okazis batalo inter Francisko la Unua kaj la Imperianoj ? ( - en 1515)

7) ... da mono restas al vi ( - nur 50 eùroj)

8) ... ĉapelo estas tiu ? ( - tiu de Johano)

9) ... vi alvenas tiom malfrue ? ( - ĉar mi ne vekiĝis !)

10) ... vi ofte suferas kapdolorojn ? ( - jes, ofte, bedaŭrinde !)


5) Les mots composés (emploi des préfixes et suffixes) ( /10). Aldonu la taŭgan afikson :

1) Ĉar Romo estis regno tre milit...a, ĝi havis multe da milit...oj ; ĝiaj ...militistoj nomiĝis veteranoj.

2) La fajrobrigado ...iris la tunelon malgraŭ la varm...o por savi la konduk...ojn de la kamionoj.

3) La bebo brak...is la kolon de sia patrino, timigate de la senĉesa boj...o de la impona gardhund...o. « -Silentu, best...o ! » ekkriis la patrino.


6) Les reflexifs (distinction li/ŝi/ĝi/ili/si/sia) ( /6). Plenigu la mankojn : La boksisto ne dubis pri ...ia venko. Sed ...ia manaĝero havis tute alian opinion. La edzino de la boksisto kaj ...ia patrino rigardis la matĉon ĉe la televido. La loka publiko kompreneble subtenis ...ian lokan ĉampionon. Oni malpermesis al la spektontoj, ke ili enriru la sportejon kun ...iaj bierboteloj. Tio povus esti danĝera por ...iaj kontraŭuloj okaze de batalo inter la subtenantoj.

Prenez votre temps car les 40 minutes suffisent largement.

L’écrit du second niveau commence par un texte à écouter deux fois et à résumer. Ne faites pas de résumé trop long, ne cherchez pas à restituer tout le texte sur votre mémoire. La moitié des points est accordée pour le sens juste, l’autre moitié pour la qualité de la langue du résumé. Et oui, petit à petit, la justesse de la langue ne devient plus le seul critère, même si à ce niveau, écrivez des choses justes plutôt que de tenter des structures grammaticales non maîtrisées lors de la rédaction.

Voici quelques sujets :

- Vi rakontas kiel vi pasigis viajn merkredajn posttagmezojn, kiam vi estis infano.

- Ĉu vi preferas printempan aŭ aŭtunan naturon ? Kial ?

- Priskribu la diversajn laborojn farotajn en ĝardeno dum la vintro, la printempo, la somero kaj la aŭtuno.

- Verku diskutadon inter aĉetant(in)o kaj vendist(in)o.

- Vi skribas leteron al nova alilanda amiko. Vi priskribas, vin mem, la urbon (aŭ la vilaĝon) en kiu vi loĝas, vian laboron kaj viajn ĉefajn inklinojn.

- Amiko invitis vin viziti lin. Vi preparas vian vojaĝon, aĉetas vian bileton, ktp... Vi rakontas tion, kion vi faras aŭ vidas ĝis la fino de la veturado.

- Vi veturas per trajno aŭ aŭtomobilo al la montaro. Diru, kion vi vidas de malproksime kaj alproksimiĝante. Kiujn plezurojn vi povas profiti tie ?

- Vi deziras tranokti en hotelo. Priskribu la konstruaĵon. Diru kion vi devas fari por havi ĉambron. Vi vespermanĝas antaŭ ol enlitiĝi. Kion vi manĝas ? Kiel vi estas servita ?

- Ĉu vi pli ŝatas la urbon ol la kamparon ? Diru la kialon de via prefero.

- Vi vojaĝas surmare aŭ vi akompanas fiŝkaptistojn. Rakontu viajn spertojn.

- Kiun landon vi jam vizitis ? aŭ kiun landon vi ŝatus viziti ? Diru, kion vi vidis kaj spertis aŭ kial vi elektis tiun aŭ tiun-ĉi landon.

Vous trouverez plus d’information dans le fichier joint. Si vous avez lu jusqu’ici, c’est que vous êtes motivé et désormais autonome. Bon courage pour la suite.

Documents joints


Fatal error: filemtime() [<a href='function.filemtime'>function.filemtime</a>]: Stat failed for mes_fonctions.php3 (errno=2 - No such file or directory) in /mnt/109/sdb/e/0/benecyril/ecrire/public/composer.php on line 87